Nasz zespół

>
mgr Łucja Budzyńska
IMG_7278
Łucja Budzyńska
Magister Logopedii, Licencjat pedagogiki specjalnej, Licencjat kognitywistyki
0.0/5
Holistyczna diagnoza i terapia logopedyczna, miofunkcjonalna.
Rodzaje Terapii:
Neurologopedka niemowląt, dzieci i dosrosłych, terapeutka MFS, terapeutka miofunkcyjna, terapeutka integracji sensorycznej, pedagog specjalny
Rozwój Naukowy:

Licencjat kognitywistyki lipiec 2014, Uniwersystet Mikołaja Kopernika w Toruniu,

Magister logopedii ze specjalizacją neurologopedia lipiec 2018 r, Uniwersytet Gdański,

Licencjat pedagogiki specjalnej ze specjalizacją surdopedagogika lip 2021 r. Uniwersytet Gdański.

Uczestniczka licznych konferencji naukowych i kursach z zakresu logopedii, pedagogiki i fizjoterapii.

Parę słów o sobie:
Specjalizuję się w diagnostyce neurologopedycznej dzieci z nieprawidłową pozycją spoczynkową języka i warg oraz zaburzonymi funkcjami jamy ustnej tj. oddychanie, połykanie, odgryzanie, gryzienie i żucie.  Pracuję z pacjentami ortodontycznymi, z problemami ze snem (chrapanie, bezdechy nocne), bruksizmem, nieprawidłowym torem oddechowym, szumami usznymi o podłożu miofunkcjonalnym. W swojej pracy skupiam się na znalezieniu przyczyny występujących trudności. Ogromnie cenię sobie wiedzę, którą udało mi się zdobyć od kolegów i koleżanek fizjoterapeutów, oraz osteopatów. Dzięki niej zauważam więcej detalów, nad którymi praca daje wspaniałe efekty logopedyczne.
W pracy z najmłodszymi pacjentami pomaga mi bardzo dobra znajomość budowy i funkcji ośrodkowego układu nerwowego, którą poszerzyłam na trzystopniowym kursie integracji sensorycznej. Ruch i stymulacja odpowiednich zmysłów są przyjaciółmi rozwoju mowy i wyższych funkcji poznawczych, dlatego w terapii logopedycznej dbam o wprowadzanie różnorodnych, sprawdzonych ćwiczeń motorycznych i sensorycznych. Wieloletnia praca w zespole diagnostycznym Fundacji Fascynacje pozwoliła mi na poznanie dzieci i rodzin z bardzo trudnych środowisk, gdzie zrozumiałam, że czasami jedna, drobna zmiana to początek kaskady działań wpływających na poprawę warunków życia dziecka.
Uczę się pracować w nurcie TBRI - Trust- Based Relational Intervation ®, czyli interwencji relacyjnej opartej na zaufaniu. Dołączenie do świata dziecka czyni cuda. W końcu dzieci uczą się od ludzi, których lubią! A każdy człowiek "lubi" bezpieczeństwo i zdrowe granice!
Ukończone kursy:

Ocena noworodka oczami lekarza i fizjoterapeuty. ODNOVA, 19.09.2022
Rozwój sensomotoryczny i terapia malucha. 17-18.11.2023
Od jedzenia do mówienia. Od niemowlaka do przedszkolaka. Pozycjonowanie dzieci w trudnościach w przyjmowaniu pokarmów. Małgorzata Machoś, Magdalena Czajkowska, 15.09.2019
Strategie postępowania w przypadku trudności w przyjmowaniu pokarmów. Joanna Sitarz, ERKA 12.10.2018
Karmienie małego dziecka w aspekcie logopedycznym. LOGOP, SENSUUM, 28.10.2017
Terapeuta orofacjalny z pasją. COGNITUS, 9-30.04.2021
Odruchy pierwotne. Obraz fizjologiczny. Wygaszanie odruchów przetrwałych. Emilia Mikołajewska, 05.11.2017
Neurofizjologiczna terapia traktu ustno-twarzowego. Adrian Miller, 05.03.2022
Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia-podejście autorskie. Ewelina Mendala - Kwozcek, 05-06.12.2020
Ethtno - elastyczno-terapeutyczny taping w logopedii, neurologopedii. Martyna Brychcy, 01-02.08.2020
Mioterapia dzieci od 2 do 6 lat. Maria Szyfter, 01.02.2022
Fizjologiczna metoda terapii zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania u dzieci od 3-4 roku życia z dyslalią obwodową. Danuta Pluta-Wojciechowska, 11.07.2018
Terapeuta integracji sensorycznej. Szkolenie III stopniowe. ODITIS, 13.08.2022
Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopień. Katarzyna Gromelska, 15.04.2018
Zaburzenia języka i komunikacji u małego dziecka. Joanna Wójtowicz-Pałasz, 05.05.2021
Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia się. Ewa Grzelak, 31.08-01.09.2019
Stymulacja rozwoju poznawczego dzieci z Zespołem Downa. Marta Młodzińska, 22.07.2017
Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania. Zdzisława Orłowska-Popek, 26.11.2016
Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji. Zdzisława Orłowska-Popek, 27.11.2016
Trener Umiejętności Społecznych. Weronika Chrucińska, 09.10.2021
Attention Autism. Celina Twardysz, 20.08.2023
System MFS. Szkolenie modułowe. Edycja XVI. - W toku

 

Doświadczenie:

Najczęściej pracuję z noworodkami, niemowlętami z trudnościami w karmieniu i regulacji, dziećmi w spektrum autyzmu lub z zaburzeniami więzi (do 4 roku życia), dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z objawami tj. uczucie guli w gardle, bóle i zawroty głowy, szumy uszne, bruksizm, chrapanie, bezdechy nocne, nieprawidłową artykulacją głosek, ustnym lub mieszanym torem oddechowym oraz nienormatywną pozycją spoczynkową języka, których nierzadką przyczyną są zaburzenia miofunkcjonalne obszaru oro- i interfacjalnego.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
Scroll to Top